Error. Page cannot be displayed. Please contact your service provider for more details. (14)

Cum puteti preveni durerile de picioare?

Poate ca nu acordati atentie, insa privind cateva date, putem realiza foarte usor ce sistem complex si uimitor formeaza picioarele umane. Doar de la brau in jos exista peste 60 de oase diferite, care, de-a lungul vietii unui om, parcurg peste 150.000 de kilometri, cu o medie de 9.000 de pasi pe zi si insumand ceea ce ar putea fi de patru ori circumferinta pamantului.

Nu e deci de mirare faptul ca afectiunile talpilor, calcaielor ori muschilor reprezinta o problema cotidiana pentru un numar din ce in ce mai mare de persoane. Cum putem atunci sa prevenim aceste dureri si sa ne pastram o tinuta dreapta si mai ales sanatoasa? Aplicand principiul „Trateaza cauza si nu efectul!”, sa privim, inainte de toate, motivele acestor afectiuni.

Obezitatea a fost dovedita a fi in stransa legatura cu aparitia osteoporozei, stare ce afecteaza in principal genunchii si soldurile. O greutate corporala prea mare poate de asemenea sa provoace inflamarea venelor, care la randul ei poate duce la aparitia unor formatiuni inestetice si dureroase, de marimea bobului de strugure, in spatele genunchilor.

Mersul incorect este si el un factor de risc, cei mai multi dintre noi preferand sa abordam mersul „aplecat”, asemenea pozitiei din fata calculatoarelor. Conform profesorului Malcolm Balk, un mers sanatos este cel „inalt”, cu privirea inainte, cu pasi usori si linistiti. Capul ar trebui sa ne asigure spinarea dreapta, iar genunchii sa ne conduca talpile si nu invers.

Circulatia ineficienta a sangelui este, de asemenea, un factor major in aparitia durerilor picioarelor. Iar acest lucru este cel mai des influentat de lipsa de activitate. In mod normal, in timpul mersului sangele este pompat inapoi catre inima, asigurand astfel un un flux continuu si prevenind astfel inflamarea picioarelor, durerilor ori a altor simptome. Nu e deci de mirare faptul ca sedentarismul reprezinta o cauza importanta in aparitia afectiunilor.

Pe plan general, puteti asadar sa va dati seama ce este bine de facut si ce trebuie evitat pentru a avea un corp sanatos si un mers frumos. Insa daca suferiti deja de dureri ale picioarelor, cum puteti remedia situatia? In continuare, regasiti o lista cu o serie de sfaturi si exercitii de dimineata, menite sa va ajute in aceasta lupta.

Pe lista sfaturilor aplicabile in orice moment al zilei, puteti sa includeti si ridicarea picioarelor in aer timp de aproximativ 10 minute pe zi. Acest lucru ajuta la buna circulatie a sangelui, reducerea inflamatiilor si ameliorarea durerilor. De asemenea, in timpul noptii puteti incerca, prin diverse mijloace, sa va asigurati ca picioarele stau mai sus decat nivelul inimii, obtinand astfel aceleasi beneficii mentionate anterior. Puteti realiza acest lucru fie prin ridicarea unui capat a patului, fie cu ajutorul unei paturi suplimentare, a unei perne sau orice alt artificiu care sa produca rezultate.

Intinderea picioarelor in fiecare dimineata sau dupa un dus cald reprezinta, de asemenea, o solutie pentru inlaturarea simptomelor, declara Jamie Baird, un antrenor de fitness din Londra. Tot el recomanda si cursuri specifice de yoga in fiecare saptamana.

In randul exercitiilor care sa va pregateasca pentru primii pasi durerosi ai zilei, aveti o serie de trei intinderi in pat, ajutati fiind doar de o curea sau un prosop.

Astfel,  pentru realizarea primului exercitiu nu trebuie decat sa va ridicati in sezut, cu picioarele intinse inaintea noastra, urmat apoi de flexarea talpilor si a degetelor de la picioare pentru a va incalzi muschii. Asadar, intindeti-va lent si de 10 ori degetele de la picioare, flexandu-le cat de mult puteti in jos si in sus, pregatindu-va astfel pentru a doua parte a exercitiului.

Mentinand aceeasi pozitie, prindeti-va apoi laba piciorului cu prosopul sau cureaua anterior mentionate. Incercati sa stati cu spatele cat mai drept si sa va folositi de forta bratelor pentru a va flexa talpa, tragand inspre dumneavoastra si pastrand totodata piciorul drept. Mentineti presiunea timp de 20-30 de secunde si repetati actiunea si pentru celalalt picior. Asigurati-va ca aveti cuprinsa intreaga talpa si nu doar degetele.

Odata realizate aceste prime doua etape, urmeaza un masaj pe linia mediana a talpilor. Incepeti masajul ligamentului din interiorul arcadei, continuand pe toata latimea talpii, inspre exterior, aplicand o presiune usoara, care sa va pregateasca astfel pentru ridicarea din pat.

Micro-lacrimile din acest ligament al piciorului sunt cauza inflamarii si durerii. In timpul somnului, acestea incordeaza si streseaza ligamentul, conducand astfel la dureri odata cu primii pasi facuti dimineata.

Si daca tot ati descoperit cum sa va relaxati picioarele inaintea unei zile pline, iata un exercitiu si pentru destinderea de la finalul acesteia.

Un exercitiu simplu menit sa va descatuseze de durerile talpilor se poate realiza cu o banala sticla de apa sau o minge de tenis. Astfel, asezati-va pe un scaun, cu picioarele sprijinite pe podea. Ridicati-va un picior si plasati sub talpa unul din cele doua obiecte mai sus mentionate. Incepeti apoi usor sa rulati sticla sau mingea, aplecandu-va inainte pentru a mari presiunea dupa placul dumneavoastra. Masati ruland pe toata lungimea talpii piciorului, repetand de 10 ori pentru fiecare, dar avand grija sa nu aplicati nici  o presiune exagerata. De asemenea, pe timpul verii o sticla de apa inghetata face minuni, gheata reducand inflamatia ligamentului.

Asadar, un stil de viata sanatos, exercitiile zilnice si cateva trucuri aplicate la momentul potrivit va pot scapa de o groaza de probleme privind durerile picioarelor.