Ai fost diagnosticat cu boala venoasa cronica? Este timpul sa iti schimbi stilul de viata!

7-Habits-of-a-Healthy-Lifestyle

Mentinerea unui stil de viata sanatos este o provocare a zilelor noastre. Insa nimic nu este imposibil daca va doriti cu adevarat si daca sunteti constienti de beneficiile nete ale unui regim de viata activ. Din pacate, boala venoasa cronica este o afectiune de actualitate a epocii noastre, iar studiile arata ca este mai des intalnita in randul femeilor, dar mai ales ca afecteaza populatia tanara cu varste incepand de la 20 de ani.

Boala venoasa cronica este o afectiune a sistemului venos si afecteaza in principal venele de pe membrele inferioare, vene care au rolul de a conduce sangele de la picioare spre inima. In functie de fluxul sangvin, valvele venelor normale se inchid si de deschid spre a facilita accesul sangelui oxigenat spre vena cava, fapt ce va asigura o buna functionalitate a organismului nostru. Daca sangele nu circula corect, el se intoarce in picioare si face ca tensiunea arteriala sa creasca – fapt ce da senzatia de “picioare grele” si face ca vene varicoase sa capete un aspect inestetic, fiind noduroase si umflate. Desigur, in functie de complexitatea bolii, in jurul glezenlor pot aparea ulceratii.  Atunci cand sangele nu este oxigenat corespunzator, apar dureri de cap, disconfort in urma activitatilor fizice, obositi mai repede, respirati mai greu.

Schimbarea stilului de viata este un pas major spre cresterea calitatii vietii, in sensul ca odata ce ati renuntat la vicii si la alimentatia daunatoare pentru sanatatea corpului vostru, va veti simti intineriti si plin de vitalitate. Oricine isi doreste ca odata trecut de varsta a doua sa se simta iar tanar ca la 20 de ani. Acest lucru nu este imposibil de realizat, important este sa va orientati gandirea spre lucrurile care va ofera beneficii pe cale naturala sau organica!

Daca la un examen vizual  venele dumneavoastra sunt dilatate, umflate, pielea de pe picioare a capatat o nuanta rosiatica sau mai rau, daca in partea de jos a gambei sunt prezente ulceratii venoase, este cazul sa va schimbati stilul de viata si sa consultati cat mai repede un doctor flebolog!

Adoptarea unui regim alimentar echilibrat poate constitui o arma de combatere a bolii venoase cronice. Includerea in alimentatia zilnica a super-alimentelor (cunoscute ca superfoods) este o alegere inteleapta atat pentru corp cat si pentru minte, intrucat  reprezinta un izvor de fibre, minerale, vitamine si enzime. In plus, este cunoscut marele avantaj legat de reducerea efectelor bolilor cronice. Consumul de super-alimentele, opusul mancarii fast-food, se concentreaza in jurul ideii de control a ceea ce oferiti corpului vostru, deoarece in cele din urma sunteti ceea ce mancati.  In secolul XXI exista o tentinda de reintoarcere la origini prin consumul de grau si orz verde, ai germenilor acestora, precum si de chlorella si acerola. Aceste cateva super-alimente furnizeaza importante proprietati nutritive cu rol principal in detoxifierea organismului, reducerea colesterolului, curatarea sangelui, reglarea tensiunii, acestea fiind doar cateva dintre beneficiile oferite de natura. Graul verde, numit si “sangele verde” sau “cereala inimii”, imbunatateste circulatia, amelioreaza digestia si detoxifiaza sangele. Totodata, consumul de ardei iute este un adjuvant al circulatiei sangvine. Foarte multe persoane publice au adoptat deja acest regim ca urmare a adaptarii unui stil de viata curat si sanatos!

In demersul combaterii bolii venoase cronice, sedentarismul trebuie inlocuit cu sport. Se recomanda efectuarea unor exercitii fizice cel putin 30 de minute pe zi. Plimbarile in parc, pe jos sunt recomandate nu doar pentru varstnici, ci si pentru populatia tanara predispusa la insuficienta venoasa cronica.  De asemenea, pentru o corecta oxigenarea sangelui, organismul trebuie sa primeasca cel putin 2L de apa zilnic.

Foarte multe sali de sport au deja incluse in ofertele lor ore de cycling, pedalatul poate fi un mijloc distractiv si sanatos de combatere a afectiunii venoase cronice.

Ca adjuvant in reducerea tensiunii arteriale, precum si a imbunatatirii functionalitatii arterelor, se recomanda consumul de alimente ce contin vitamina E, furnizoare de nutrienti si antioxidanti, alimente precum: seminte de floarea soarelui, de dovleac, migdale, alune de padure, broccoli, avocado,  patrunjel, masline, varza Kale.

Pentru ca vasele de sange sa fie elastice si sa transporte corespunzator fluxul sangvin spre inima, vitamina C este demna de luat in calcul in ceea ce priveste includerea acesteia in alimentatia zilnica. Nu numai ca este un bun aliat al sistemului imunitar, dar prin continutul de colagen pe care il furnizeaza, se asigura sanatatea venelor, cat si a inimii. Proprietatile antioxidante ale vitaminei C sunt binecunoscute in scaderea riscul de boli vasculare. Printre principalele surse de vitamina C sunt alimente precum: lamaile, portocalele, grepfrutul, rosiile, broccoli, papaya, kiwi, capsunile, ardeiul gras.

Un stil de viata activ trebuie sustinut printr-o dieta echilibrata si mai ales nu trebuie omisa necesitatea respectarii celor trei mese pe zi. Micul dejun se recomanda a fi cea mai consistenta masa a zilei, bogata in fibre care sa furnizeze energie pentru intreaga zi. De asemenea, administrarea unei cantitati precare de proteine va determina creierul la cateva ore dupa micul dejun sa perceapa deja senzatia de foame. Este un moment oportun de a beneficia de elementele nutritive, antioxidante si anti-imbatranire ale super-alimentelor !

Prin urmare, o alimentatie sanatoasa si constientizarea nevoii de a face miscare zilnic este primul pas in combaterea bolii venoase cronice. Intradevar, este mai usor sa previi decat sa tratezi, astfel ca mentinerea sanatatii organismului trebuie sa ne preocupe indeaproape. Investind in noi inca din prima etapa a vietii, ne bucuram de efectele unui stil de viata sanatos alaturi de copii si chiar nepoti.