Error. Page cannot be displayed. Please contact your service provider for more details. (14)

Meniul pacientului diagnosticat cu boala venoasa cronica

Odata cu diagnosticul de boala venoasa cronica, este necesara adoptarea unei dietei. Se recomanda o schimbare, iar aceasta nu suna atat de rau precum pare, ci presupune adaugarea in meniul zilnic a alimentelor bogate in vitamina C, fibre, etc.

Care este cel mai bun plan de dieta de adoptat pentru persoanele ce sufera de boala venoasa cronica?

Va propunem sa va reamintiti fructele ce trebuiesc incluse in alimentatia de zi cu zi: portocalele, grapefruitul, pepenele rosu. Concluzia? Includeti in dieta cat mai multa vitamina C.

Daca suferiti de boala venoasa cronica, cea mai buna dieta pe care o puteti urma trebuie sa includa alimente bogate in vitamin C si E. Vitamina C este esentiala pentru producerea de colagen si elastin, 2 tesuturi cojunctive importante ce ajuta la mentinerea puternica si tonifierea venelor.

Vitamina C este deja cunoscuta ca fiind cel mai bun prieten al sangelui pentru ca ajuta la circulatia acestuia. Prin urmare, nu este nici o surpriza ca venele varicoase sunt asociate cu un deficit de vitamin C. Efectele pozitive ale vitaminei C asupra sangelui sunt mai evidentiate cand vitamina E este consumata in acelasi timp.

Ciresele, afinele si murele toate sunt alimente ce contin substante care ajuta la intarirea venelor. Ananasul este de asemenea benefic deoarece contine enzima Bromelain, care ajuta la prevenirea formarii cheagurilor de sange la nivelul picioarelor.

Perele sunt un alt fruct benefic deoarce provin din fibre ce reduc presiunea exercitata asupra venelor, si previne constipatia.

Alte idei de preparate sanatoase sunt:

  • Salata de morcovi cu avocado.

Avocado este un ingredient cheie in aceasta salata, pentru ca este plin de compusi natural ce lupta impotriva venelor varicoase. Contine atat vitamina C cat si E, cele 2 ingrediente necesare pentru circulatia sanatoasa a sangelui. Avocado este primul pe lista alimentelor cu cea mai mare concentratie de glutation, o molecula tripeptide care protejeaza inima, venele si arterele de la daune produse de oxidanti. Tot glutation este substanta ce asigura ca vitaminele C si E functioneaza corect. Ca un bonus aditional, avocado are o concentratie foarte mica de pestcide si alte chimicale ce pot dauna sanatatii.

  • Supa de tomate cu busuioc si ceapa esalota:

O simpla supa de tomate nu este doar gustoasa, dar totodata contine si flavonoide, bogate in antioxidanti. Antioxidantii protejeaza si previn varicele.

  • Salata cu somon

Calorii putine, fibre si vitamine multe! Intr-o simpla salata, adaugati somon pentru un gust delicios si un plus de vitamine. Omega 3 si acizii grasi sustin sistemul cardiovascular.

Cine a spus ca nu va puteti bucura de desert intr-o dieta? Iata cateva idei pentru gustari sanatoase ce sunt recomandate persoanelor cu boala venoasa cronica.

  • Mar cu scortisoara

Merele sunt bogate in pectina, un fel de fibra ce absoarbe apa in colon, prevenind constipatia. Constipatia creste presiunea asupra venelor, actiune ce contribuie la dezvoltarea varicelor de-a lungul timpului.

  • Negrese din grau natural

Oamenii de stiinta au ajuns la concluzia ca seminta din planta de cacao are un continut bogat de flavonoide. O dieta bogata in flavonoide s-a dovedid a fi particular benefica persoanelor cu problema varicelor. Ce e interesant in aceasta idee de desert, este ca pudra de cacao neagra este ideala pentru ca are cel mai mare nivel de flavonoide.

Schimbarea dietei, impreuna cu exercitiile fizice recomandate, se poate dovedi extrem de folositoare. Retele pot fi gasite la tot pasul, sunt usor de facut si sunt extrem de benefice organismului uman.