Obiceiuri pentru sanatatea picioarelor

healthy-legs-pregnancy-600x336

Picioarele, in general, sunt cele care sustin greutatea intregului corp, astfel incat pot aparea probleme ale picioarelor ce duc rapid la disconfort pe termen lung. Vestea buna este ca cele mai multe dintre aceste afectiuni pot fi prevenite cu usurinta daca se respecta anumite sfaturi in legatura cu mentinerea sanatatii picioarelor. Investind putin timp in ingrijirea zilnica a picioarelor, se poate evita aparitia varicelor, care odata netratate, se pot agrava si pot pune in pericol sanatatea.

Reguli fundamentale:

  • Avand grija de ceea ce mancati, evitati aparitia obezitatii, care la randul sau este un actor ce creste riscul aparitiei varicelor. Astfel, pentru a va mentine in forma, ¬†prin tonifierea musculaturii picioarelor, este necesar sa se faca miscare timp de 30 de minute pe zi.
  • Mersul pe jos, se recomanda a fi efectuat cu o incaltaminte cat mai comoda si joasa.
  • Dupa o activitate la birou de cateva ore bune de stat in picioare, aveti nevoie sa va relaxati prin ridicarea acestora 10 minute, in timp ce stati asezati in pozitie orizontala.
  • Un dus rece la picioare face bine in orice situatie. Astfel, este recomanat un dus la o temperatura intre 20 si 22 de grade pentru a simti cu adevarat efectul acestuia asupra picioarelor.
  • Este recomandat a se evita imbracamintea stramta, curelele stranse prea mult,¬† lenjeria si sosetele stramte.
  • O igiena regulata a picioarelor, de asemenea va pastra sanatatea acestora pentru mult timp. Astfel, se recomanda spalarea acestora zilnic cu apa si sapun si hidratarea pielii picioarelor cu o crema speciala, impiedicand astfel aparitia crapaturilor si a fisurilor.
  • Purtarea incaltamintei adecvate, tinand cont de numarul care vi se potriveste poate consta un factor important in mentinerea sanatatii picioarelor.
  • Atunci cand picioarele capata o culoare mai neobisnuita sau apar chiar modificari de structura, este recomandat a se consulta cat mai repede un medic specialist (ortoped, podolog, chinetoterapeut).
  • Renuntarea la fumat impiedica deteriorarea peretilor arterelor si venelor ce pot conduce la probleme grave de circulatie a sangelui.
  • Exercitiile de stretching sunt de mare folos pentru sanatatea picioarelor, iar acest lucru se recomanda a fi afectuat dupa dus.

Urmand aceste sfaturi, pas cu pas, cu siguranta vor deveni utile pentru mentinerea sanatatii picioarelor din fiecare zi.