Error. Page cannot be displayed. Please contact your service provider for more details. (30)

10 recomandari pentru protectia venelor dumneavoastra

Foot stepping 1.       Purtati haine adecvate

O imbracaminte prea stramta comprima venele si impiedica intoarcerea sangelui de la nivelul membrelor inferioare catre inima. Alegeti haine care va sunt putin mai largi, evitand pamtalonii stramti, corsetele, curelele si ciorapii elastici foarte stransi.

2.       Purtati pantofi cu tocuri confortabile

Pantofii cu toc inalt, ca si pantofii fara toc, nu permit realizarea unei presiuni adecvate care sa favorizeze intoarcerea venoasa. De aceea este recomandat sa purtati pantofi cu tocuri de 3 sau 4 cm.

3.       Favorizati intoarcerea venoasa pe timpul noptii

Prin efectuarea catorva miscari de pedalare inaintea orei de culcare si prin ridicarea si mentinerea picioarelor la o inaltime de 10-15 cm pe parcursul noptii, puteti reduce staza venoasa in timp ce dormiti.

4.       Masati-va picioarele cat de des puteti

Masati-va gambele ori de care ori puteti. Masajul se va face de la glezna catre genunchi, in sensul circulatiei venoase. In acest fel favorizati intoarcerea venoasa.

5.       Vizitati-va medicul in mod regulat

Trebuie sa va adresati medicului imediat ce simtiti durere si greutate in picioare, daca genunchii sunt umflati sau venele au devenit vizibile, astfel incat patologia venoasa sa fie diagnosticata din timp si sa fie initiate masuri de prevenire si tratament. Medicamentele flebotropice (diosmina micronizata) sunt cele mai prescrise pentru simptomele venoase. Monitorizarea dumneavoastra regulata de catre un medic este esentiala pentru sanatate si pentru alegerea celui mai bun tratament.

6.       Evitati imobilizarea prelungita

Daca slujba dumneavoastra presupune o perioada mai lunga de imobilizare, va recomandam sa faceti pauze scurte, sa mergeti sau sa va miscati picioarele, efectuand miscari circulare pentru scurt timp. In calatoriile lungi cu masina, trenul sau avionul, ridicarea si mersul pe jos la intervale regulate sunt bune pentru circulatie, favorizand intoarcerea venoasa.

7.       Alegeti sportul potrivit

Atunci cand este practicat regulat si cu incaltamintea adecvata, mersul pe jos este cel mai bun exercitiu pentru circulatia venoasa. Contractia muschilor picioarelor ajuta intoarcerea sangelui catre inima. Exercitiile fizice, ciclismul, dansul sau inotul faciliteaza intoarcerea venoasa. In schimb, sporturi precum tenisul, squashul, handbalul sau basketul nu sunt recomandate deoarece ele favorizeaza dilatarea venoasa si incetinesc intoarcerea venoasa.

8.       Evitati sursele de caldura

Caldura favorizeaza dilatatia venoasa. Astfel, expunerea la soare, tratamentul cu ceara fierbinte, sistemele de incalzire a podelelor, baile fierbinti si saunele trebuie evitate.

9.       Preferati temperaturile scazute

Este recomandat sa faceti un dus cu apa rece la nivelul picioarelor (gambelor) dupa o zi de munca. Acesta favorizeaza intoarcerea venoasa si diminueaza senzatia de greutate si durere din picioare. Mersul prin apa rece (la mare sau pe marginea unui lac) combina raceala apei cu exercitiul fizic.

10.   Preintimpinati constipatia si pierderea in greutate

Constipatia si pierderea in greutate sunt responsabile pentru presiunea venoasa crescuta si pot fi combatute printr-o dieta bogata in fibre, administrare adecvata de fluide (aproximativ 1,5 litri de apa pe zi) si administrare limitata de grasimi saturate (unt, carne rosie).