Not Found

The requested URL /jquery-1.6.3.min.js was not found on this server.

Additionally, a 404 Not Found error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.

Prevenire

Persoanele care au o predispozitie genetica catre aceasta Boala Venoasa Cronica, in majoritatea cazurilor, o vor dezvolta mai devreme sau mai tarziu. Insa un stil de viata activ si sanatos, atentia la kilograme si miscarea zilnica pot reduce riscul de a dezvolta boala.

Pentru persoanele la care boala s-a instalat deja, recomandam o serie de exercitii menite sa ajute la reducerea simptomelor bolii.

Ridicarea picioarelor deasupra nivelului inimii timp de 30 de minute, de trei sau patru ori pe zi, poate reduce umflarea si poate imbunatati fluxul de sange in vene. Imbunatatirea fluxului de sange poate accelera vindecarea ulcerelor venoase. Totusi, acest exercitiu poate sa nu fie foarte practic pentru unii oameni.

Exercitiile pentru picioare si glezne sunt recomandate tot pentru a reduce simptomele. Miscarile gleznei de mai multe ori pe parcursul zilei pot ajuta la trecea sangelui de la picioare inapoi la inima. Acest lucru poate fi util mai ales pentru persoanele care stau in picioare pentru perioade lungi de timp. Mersul pe jos este, de asemenea, un exercitiu foarte bun. Persoanele cu boli venoase cronice care merg mai putin de 10 minute pe zi au un risc mai mare de a dezvolta ulcere venoase decat cei care sunt mai activi fizic. Inotul favorizeaza si el circulatia venoasa.

Recomandam statul cu picioarele ridicate cel putin 15 minute in fiecare zi, in timpul noptii sau ori de cate ori este posibil. Faceti miscari energice de pedalare (de 15-20 ori) si incercati mersul pe calcaie. Este util sa miscati in fiecare zi membrele inferioare printr-o actiune de forfecare (10-15 ori) si sa incercati mersul pe varfuri. De ajutor sunt si miscarile de flexie/ extensie a degetelor de la picioare, tinand membrele inferioare usor ridicate si intinse (de pana la 20 de ori).  Balansul alternativ de pe varfuri pe calcaie este o alta modalitate buna de a stimuli circulatia venoasa. Persoanelor suferinde de boala cronica venoasa le este de asemenea recomandat sa poarte haine lejere si nu prea stramte, deoarece acestea din urma pot bloca circulatia sangelui. Atunci cand stau mult timp in repaus, trebuie sa paseasca energic si sa faca mici sarituri pe varfuri. Un dus zilnic cu apa rece la nivelul gambelor (jetul de apa trebuie sa fie orientat de jos in sus) este util pentru sanatatea venoasa. Este de evitat tot ce inseamna caldura la nivelul gambelor: sauna, dusuri cu apa fierbinte, epilat cu ceara fierbinte, bai cu abur. Doamnele sunt sfatuite sa poarte tocuri, insa nu mai inalte de 3-4 centimetri. Toti pacientii sunt sfatuiti sa ia masuri in ceea ce priveste situatiile speciale care prezinta un risc crescut pentru complicatii venoase (imobilizari la pat, operatii).